Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden


Op onze diensten en leveringen zijn algemene voorwaarden van toepassing.

Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan de leverancier opdracht heeft gegeven tot de vervaardiging van zaken en/of producten;
  2. Leverancier: SamenStoppenWijCorona.nl, gevestigd te Nieuwleusen;
  3. Product: goederen die de Opdrachtgever van Samen stoppen wij corona koopt;
  4. Vervaardigde zaken: het leveren van communicatiematerialen, gedrukt of digitaal, standaard of vervaardigd op basis van behoeften Opdrachtgever.
  5. Informatiedragers: magnetische banden en schijven, optische schijven en alle andere middelen bestemd voor het met behulp van apparatuur vastleggen, bewerken, verzenden of verveelvoudigen dan wel openbaar maken van teksten, beelden of andere gegevens, een en ander in de meest ruime betekenis van het woord.

Artikel 2: Algemeen

  1. Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming, de inhoud en de nakoming van alle tussen de opdrachtgever en de leverancier gesloten overeenkomsten.
  2. De verwijzing in de overeenkomst tussen opdrachtgever en leverancier naar deze leveringsvoorwaarden zal altijd als eerste verwijzing gelden en daarmee zullen deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn. De algemene voorwaarden van opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  3. In geval opdrachtgever op enig moment met leverancier een overeenkomst is aangegaan waarop deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn, wordt opdrachtgever geacht de toepasselijkheid van deze leveringsvoorwaarden op toekomstige overeenkomsten met leverancier stilzwijgend te hebben aanvaard.
  4. Deze leveringsvoorwaarden worden bedongen ten behoeve van iedere derde die al dan niet in dienstverband bij de uitvoering van een overeenkomst van verkoop of opdracht wordt ingeschakeld of in verband daarmee aansprakelijk is of kan zijn.

Artikel 3: Offertes, aanbiedingen

  1. Opdrachten dienen te allen tijde via de website Samen stoppen wij corona van leverancier opgegeven te worden. Hiervoor dient de klant klantgegevens in te voeren. Een overeenkomst tussen opdrachtgever en leverancier komt eerst na aanvaarding door leverancier tot stand. Aanvaarding geschiedt door middel van een schriftelijke opdrachtbevestiging of opdrachtbevestiging middels een email. In beginsel ontvangt opdrachtgever een opdrachtbevestiging binnen 24 uur na ontvangst door leverancier van een opdracht. Indien opdrachtgever niet binnen deze tijdspannen een opdrachtbevestiging heeft ontvangen, doet zij er goed aan contact op te nemen met de helpdesk van leverancier. Leverancier is niet aansprakelijk voor niet verwerkte opdrachten die niet door haar zijn aanvaard door middel van een opdrachtbevestiging.
  2. Indien de opdrachtbevestiging op onderdelen afwijkt van de opdracht, worden deze onderdelen geacht van ondergeschikt belang te zijn en komt de overeenkomst tot stand overeenkomstig de opdrachtbevestiging, tenzij opdrachtgever binnen 24 uur na ontvangst van de opdrachtbevestiging schriftelijk tegen de verschillen bezwaar maakt.

Artikel 4: Annulering

  1. De opdrachtgever is gerechtigd een overeenkomst te annuleren voordat de leverancier met de uitvoering van de overeenkomst is begonnen mits hij de hierdoor voor de leverancier ontstane schade vergoedt. Onder deze schade worden begrepen de door de leverancier geleden verliezen en gederfde winst en in elk geval de kosten die de leverancier reeds ter voorbereiding heeft gemaakt, waaronder die van gereserveerde productiecapaciteit, ingekochte materialen, ingeroepen diensten en opslag. Ter vereenvoudiging wordt voor deze kosten als standaard €9,95 voor bestellingen onder de €50,- en €19,95 voor bestellingen boven de €50,- gebruikt.
  2. Annulering van overeenkomsten tot vervaardiging van periodieke uitgaven als bedoeld in lid 2 en 3 van artikel 14 is niet mogelijk.

Artikel 5: Prijs

  1. Alle opgegeven prijzen zijn exclusief omzetbelasting (B.T.W.) en andere door de overheid opgelegde heffingen.
  2. De prijs die de leverancier voor de door hem te verrichten prestatie heeft opgegeven geldt uitsluitend voor de prestatie conform de overeengekomen specificaties. De leverancier heeft het recht de opdracht onder gewijzigde prijs en/of specificaties te aanvaarden, indien de aard of inhoud van de door opdrachtgever aangeleverde programmatuur, bestanden, schetsen, tekeningen, modellen of andere soortgelijke toeleveringen van de opdrachtgever de leverancier daartoe naar diens oordeel aanleiding geven.
  3. Bij samengestelde aanbiedingen bestaat geen verplichting tot levering van een gedeelte van de totale prestatie tegen het voor dit gedeelte in het aanbod vermelde bedrag of tegen een evenredig gedeelte van de voor het geheel opgegeven prijs.
  4. Indien tussen partijen geen prijs is overeengekomen, maar partijen in een jaar voorafgaande aan de overeenkomst een of meerdere overeenkomsten met een gelijke of nagenoeg gelijke inhoud hebben gesloten, zal de prijs op basis van de daarbij gebruikte productiemethoden en gehanteerde calculatietarieven worden berekend.

Artikel 6: Prijswijzigingen

  1. De leverancier is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen wanneer een of meer van de volgende omstandigheden zich na het sluiten van de overeenkomst voordoen: stijging van de kosten van materialen, halffabrikaten of diensten die voor de uitvoering van de overeenkomst nodig zijn, stijging van verzendkosten, van lonen, van werkgeverslasten sociale verzekeringen, van de met andere arbeidsvoorwaarden gemoeide kosten, invoering van nieuwe en verhoging van bestaande overheidsheffingen op grondstoffen, energie of reststoffen, een aanzienlijke wijziging in valutaverhoudingen of, in het algemeen, omstandigheden die met een en ander vergelijkbaar zijn.

Artikel 7: Betalingstermijn

  1. Betaling van de prijs en de overige krachtens de overeenkomst door opdrachtgever verschuldigde bedragen dient vooraf, door middel online betalingsvorm, tenzij de leverancier schriftelijk uitdrukkelijk met een andere betalingstermijn heeft ingestemd. Bij niet tijdige betaling als evenbedoeld is de opdrachtgever in verzuim zonder dat ingebrekestelling door de leverancier is vereist. De opdrachtgever kan zich niet op enige korting, verrekening of opschorting beroepen.
  2. Indien, in geval van aflevering op een door de opdrachtgever aangewezen afleveradres, aflevering niet kan plaatsvinden vanwege een aan opdrachtgever toe te rekenen oorzaak, is leverancier gerechtigd de vervaardigde zaken en/of producten mee terug te nemen. De daaraan verbonden kosten, zoals de kosten van de extra logistieke handeling, komen voor rekening van de opdrachtgever. De opdrachtgever kan vanaf de daarop volgende dag, niet zijnde een dag die valt in het weekend of een algemeen erkende feestdag, tijdens kantooruren de vervaardigde zaken en/of producten alsnog ophalen op de dichtstbijzijnde vestiging van leverancier. Voorts zal leverancier op verzoek van opdrachtgever zo spoedig mogelijk opnieuw de vervaardigde zaken en/of producten op een door de opdrachtgever aangewezen afleveradres ter aflevering aanbieden, in welk geval de extra bezorgkosten aan opdrachtgever in rekening zullen worden gebracht en bij aflevering door opdrachtgever dienen te worden betaald.
  3. De leverancier is gerechtigd bij een overeengekomen aflevering in gedeelten, na aflevering van het eerste gedeelte, naast de betaling van dit gedeelte tevens de betaling te vragen van de voor de gehele levering gemaakte kosten.
  4. De opdrachtgever is te allen tijde en ongeacht de overeengekomen betalingscondities, gehouden op eerste verzoek van de leverancier zekerheid te stellen voor de voldoening van de krachtens de overeenkomst aan de leverancier te betalen bedragen. De aangeboden zekerheid zal zodanig moeten zijn, dat de vordering met de eventueel daarop vallende rente en kosten behoorlijk gedekt is en dat de leverancier daarop zonder moeite verhaal zal kunnen nemen. Een eventueel later onvoldoende geworden zekerheid zal op eerste verzoek van de leverancier tot een voldoende zekerheid aangevuld dienen te worden
  5. Indien de opdrachtgever niet tijdig betaalt, is deze wegens de vertraging in de voldoening van het door hem verschuldigde bedrag vanaf de factuurdatum over dit bedrag de wettelijke rente verschuldigd. De leverancier is bevoegd een twaalfde deel van deze rente in rekening te brengen over elke maand of gedeelte van een maand waarin de opdrachtgever zijn verplichting tot betaling niet volledig is nagekomen
  6. Bij niet tijdige betaling is de opdrachtgever naast het verschuldigde bedrag en de daarop verschenen rente, gehouden tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, daaronder begrepen de kosten voor advocaten, deurwaarders en incassobureaus. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op ten minste 15% van de hoofdsom met rente zulks met een minimum van € 150,00.

Artikel 8: Wijze en kosten van levering; eigendomsvoorbehoud

  1. Tenzij anders is overeengekomen, geschiedt de aflevering ter plaatse van de door de opdrachtgever aan de leverancier opgegeven vestiging van de opdrachtgever.
  2. De leverancier is niet gehouden de vervaardigde zaken en/of producten in gedeelten af te leveren.
  3. De opdrachtgever is gehouden zijn volledige medewerking te verlenen aan de aflevering van de krachtens de overeenkomst door de leverancier te leveren zaken. De opdrachtgever zal ook zonder daartoe te zijn aangemaand in verzuim zijn, indien hij de af te leveren zaken niet na eerste verzoek van de leverancier bij deze ophaalt of, indien aflevering aan een door de opdrachtgever aangewezen adres is overeengekomen, weigert de af te leveren zaken in ontvangst te nemen.
  4. Iedere levering van zaken door de leverancier aan de opdrachtgever geschiedt onder voorbehoud van de eigendom daarvan totdat de opdrachtgever al hetgeen heeft voldaan waartoe hij uit hoofde van de overeenkomst of uit andere soortgelijke overeenkomsten jegens de leverancier is gehouden, met inbegrip van rente en kosten.
  5. Indien aflevering aan een door de opdrachtgever aangewezen adres binnen Nederland is overeengekomen, geschiedt dit per brievenpost of pakketdienst en zijn de kosten inbegrepen in de overeenkomst. Indien aflevering dient plaats te vinden op een adres buiten Nederland en opdrachtgever aan leverancier heeft medegedeeld dat zij wenst dat aflevering plaatsvindt buiten Nederland dan zullen daarvoor extra kosten in rekening gebracht op basis van de vingerende tarieven van bekende post- en/of pakketdienst bedrijven.
  6. In geval van aflevering als vermeld in het vorige lid gelden voorts de volgende voorwaarden. Levering vindt elke weekdag plaats, met uitzondering van algemeen erkende feestdagen in Nederland of het land van bestemming, vanaf 09.00 uur. Aflevertijden kunnen nimmer van tevoren worden vastgesteld. De vervaardigde zaken en/of producten worden afgeleverd tussen 08.00 uur en 17.00 uur. Opdrachtgever dient een contactpersoon op te geven die mobiel bereikbaar is vanaf 08.00 uur tot 17.00 uur. Aflevering geschiedt op de begane grond, niet verder weg dan achter de 1e deur. Indien verzonden met een pakketdienst dan wacht bezorger maximaal 3 minuten op de opdrachtgever. Indien aflevering niet kan plaatsvinden vanwege een aan de opdrachtgever toe te rekenen oorzaak, zoals afwezigheid van personen aan wie aflevering kan plaatsvinden, neemt de leverancier de vervaardigde zaken en/of producten mee terug en kan de opdrachtgever vanaf de daarop volgende dag, niet zijnde een dag die valt in het weekend of een algemeen erkende feestdag, tijdens kantooruren de vervaardigde zaken en/of producten alsnog ophalen op de dichtstbijzijnde vestiging van de leverancier. De vervaardigde zaken en/of producten worden eenmalig aangeboden, tenzij de opdrachtgever en de leverancier anders overeenkomen.
  7. Indien aflevering dient plaats te vinden op een buiten de in lid 5 vermelde regio gelegen adres, vindt aflevering plaats door middel van TNT Express of soortgelijke partij, tenzij anders overeengekomen.
  8. De verzending (per post, koerier of TNT Express) is steeds voor rekening en risico van de opdrachtgever. Het aannemen van zaken van de leverancier door de vervoerder, geldt als bewijs dat deze in uiterlijk goede staat verkeerden.
  9. De opdrachtgever kan tot uiterlijk 12 uur voor verzending een wijziging van het afleveradres aan de leverancier doorgeven. Daarna kan het afleveradres niet meer kosteloos worden gewijzigd in verband met het logistieke proces. Bij een later doorgegeven wijziging wordt 15,00 euro administratiekosten in rekening gebracht.

Artikel 9 : Termijn van levering

  1. Een door de leverancier opgegeven termijn van levering heeft, tenzij schriftelijk en uitdrukkelijk wordt aangegeven dat het een uiterste termijn betreft, slechts een indicatieve strekking. De leverancier is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het feit dat levering niet binnen de gestelde termijn kan plaatsvinden. De leverancier is, ook bij een overeengekomen uiterste termijn, eerst in verzuim nadat de opdrachtgever hem schriftelijk heeft aangemaand binnen een redelijke termijn van ten minste 3 werkdagen te leveren en levering niet binnen de gestelde redelijke termijn plaatsvindt.
  2. De opdrachtgever is ermee bekend dat de levertijd in geval van een opdracht met personaliseren van de vervaardiging van zaken doorgaans twee werkdagen langer is. De voor de afwerking benodigde tijd is begrepen in de levertermijn die in de opdrachtvestiging is vermeld. Op verzoek van de opdrachtgever kan met de leverancier worden overeengekomen dat de afwerking sneller plaatsvindt.
  3. De opdrachtgever is ermee bekend dat de levertijd in geval van handelsproducten die tijdelijk uit voorraad zijn kunnen afwijken van de levertijden gepubliceerd op de website en opdrachtbevestiging. De voor de afwerking benodigde tijd is begrepen in de levertermijn die in de opdrachtvestiging is vermeld.
  4. De opdrachtgever is bij de uitvoering van de overeenkomst door de leverancier, gehouden al datgene te doen, dat redelijkerwijs nodig of wenselijk is om een tijdige levering door de leverancier mogelijk te maken, zulks in het bijzonder door het onverwijld beantwoorden van vragen van de leverancier.
  5. Bij niet-tijdige betaling of bij niet-naleving door de opdrachtgever van het in het vorige lid van dit artikel, is een overeengekomen uiterste termijn van levering niet meer bindend en is de opdrachtgever in verzuim zonder dat schriftelijke ingebrekestelling door de leverancier nodig is. De leverancier is alsdan, onverlet de hem krachtens de wet toekomende rechten, bevoegd de nakoming van de overeenkomst op te schorten totdat de opdrachtgever dit verzuim heeft hersteld. Daarna zal de leverancier de overeenkomst alsnog binnen een redelijke termijn uitvoeren.
  6. Onze levertijden zijn gebaseerd op een door u correct aangeleverd bestand. Indien dit niet het geval is, kan er een vertraging ontstaan.

Artikel 10: Onderzoek bij aflevering

  1. De opdrachtgever is gehouden met bekwame spoed na aflevering te onderzoeken of de leverancier de overeenkomst deugdelijk is nagekomen en is voorts gehouden de leverancier er terstond schriftelijk van in kennis te stellen, zodra hem het tegendeel blijkt. De opdrachtgever dient het evenbedoeld onderzoek en de desbetreffende kennisgeving te doen binnen uiterlijk twee dagen na aflevering.
  2. De leverancier is steeds gerechtigd een nieuwe deugdelijke prestatie in de plaats van een eerdere ondeugdelijke prestatie te stellen, tenzij het verzuim niet herstelbaar is.
  3. De nakoming van de overeenkomst geldt tussen partijen als deugdelijk indien de opdrachtgever in gebreke is gebleven het onderzoek of de kennisgeving bedoeld in lid 1 van dit artikel tijdig te doen.
  4. De prestatie van de leverancier geldt in elk geval tussen partijen als deugdelijk, indien de opdrachtgever het geleverde of een gedeelte van het geleverde in gebruik heeft genomen, heeft bewerkt of verwerkt, aan derden heeft geleverd, respectievelijk in gebruik heeft doen nemen, heeft doen bewerken of verwerken of aan derden heeft doen leveren, tenzij de opdrachtgever het bepaalde in het eerste lid van dit artikel in acht heeft genomen.

Artikel 11: Inhoud en wijziging overeenkomst

  1. De opdrachtgever draagt het risico van misverstanden ten aanzien van de inhoud en uitvoering van de overeenkomst indien deze hun oorzaak vinden in door de leverancier niet, niet juist, niet tijdig of onvolledig ontvangen specificaties of andere mededelingen die mondeling of door een door de opdrachtgever daartoe aangewezen persoon zijn gedaan dan wel zijn overgebracht door middel van enig technisch middel zoals bijvoorbeeld de telefoon, de fax en soortgelijke transmissiemedia.

Artikel 13: Afwijkingen

  1. De opdrachtgever is ermee bekend dat de leverancier haar full color opdrachten vervaardigt in combinatiedruk, waarbij het drukwerk samen met ander drukwerk op een drukvel geproduceerd wordt. Hierdoor is de prijs lager dan bij drukwerk dat op traditionele wijze wordt gedrukt. Echter, bij combinatiedruk is de kans groter dat er kleine afwijkingen, zoals kleur- en/of snijafwijkingen (van 2-3 millimeter), ontstaan. Deze afwijkingen kunnen geen reden vormen voor afkeuring, korting of ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding.
  2. Bij een beoordeling van de vraag of afwijkingen in het totaal van het werk al dan niet als gering moeten worden beschouwd, wordt een representatieve steekproef uit het werk in aanmerking genomen, tenzij het individueel bepaalde zaken betreft.
  3. Afwijkingen die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed op de gebruikswaarde van het werk hebben, worden steeds geacht afwijkingen van geringe betekenis te zijn.
  4. Ten aanzien van de kwaliteit en het gramgewicht van papier, stickers en karton worden als afwijkingen van geringe betekenis aangemerkt de afwijkingen die zijn toegestaan krachtens de tolerantienormen vermeld in de Algemene Verkoopvoorwaarden van de Vereniging van Papiergroothandelaren. De desbetreffende voorwaarden liggen bij de leverancier ter inzage. De leverancier zal de opdrachtgever op diens verzoek kosteloos een exemplaar van deze voorwaarden toezenden.

Artikel 14: Duurovereenkomsten; periodieke uitgaven

  1. Een overeenkomst tot de vervaardiging van een periodieke uitgave geldt, indien terzake niet uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen, voor onbepaalde tijd en kan slechts door opzegging worden beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn. Deze opzegtermijn is een jaar indien het een periodieke uitgave betreft die viermaal per jaar of vaker verschijnt en 6 maanden indien het een periodieke uitgave betreft die minder vaak verschijnt.
  2. Onder een periodieke uitgave als bedoeld in lid 1 van dit artikel wordt verstaan een uitgave die regelmatig verschijnt.
  3. Een overeenkomst als bedoeld in dit artikel kan slechts door middel van een aangetekende of met ontvangstbevestiging verzonden brief worden opgezegd. Van het bepaalde in dit artikel kan slechts bij schriftelijke overeenkomst worden afgeweken.

Artikel 15: Auteursrechten etc.

  1. 1De opdrachtgever garandeert de leverancier, dat door de nakoming van de overeenkomst en met name door de verveelvoudiging of het openbaar maken van de van de opdrachtgever ontvangen de vervaardiging van zaken, geen inbreuk wordt gemaakt op rechten van derden, waaronder in ieder geval doch niet uitsluitend begrepen auteursrechten en rechten van industriële eigendom. De opdrachtgever vrijwaart de leverancier zowel in- als buiten rechte voor alle aanspraken van derden wegens vermeende inbreuk op hun rechten.
  2. Indien ten aanzien van de juistheid van de door derden gepretendeerde rechten als bedoeld in lid 1 van dit artikel gerede twijfel ontstaat of blijft bestaan, is de leverancier bevoegd maar niet gehouden de nakoming van de overeenkomst op te schorten tot het moment waarop in rechte onherroepelijk komt vast te staan dat de leverancier door de nakoming van de overeenkomst geen inbreuk op deze rechten maakt. Daarna zal de leverancier de order alsnog binnen een redelijke termijn uitvoeren.
  3. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, blijft de leverancier steeds de rechthebbende op het auteursrecht dat kan ontstaan op de door hem bij de nakoming van de overeenkomst vervaardigde werken, ook als de desbetreffende werkzaamheden als afzonderlijke post in het aanbod of op de factuur zijn vermeld.
  4. De door de leverancier volgens zijn vormgeving te leveren of geleverde zaken, evenmin als een tot het wezenlijke van die vormgeving behorend gedeelte daarvan, mogen, ook indien of voor zover op de vormgeving te dien aanzien geen auteursrecht of andere wettelijke bescherming voor de leverancier bestaat, niet zonder diens schriftelijke toestemming in het kader van enig productieproces worden verveelvoudigd.
  5. De opdrachtgever verkrijgt na levering door de leverancier het niet-exclusieve recht tot gebruik van de door de leverancier in het kader van de overeenkomst vervaardigde werken of van werken in de zin van lid 4 van dit artikel. Het evenbedoelde recht tot gebruik is beperkt tot het recht van normaal gebruik van de geleverde zaken en houdt met name niet in het gebruik tot verveelvoudiging van deze zaken in het kader van enig productieproces.

Artikel 17 : Eigendom opdrachtgever, pandrecht

  1. De leverancier zal de door de opdrachtgever in het kader van de nakoming van de overeenkomst aan hem toevertrouwde zaken bewaren met de zorg van een goed bewaarder.
  2. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid van dit artikel, draagt de opdrachtgever tijdens de bewaring alle risico's ten aanzien van de in lid 1 bedoelde zaken. De opdrachtgever dient desgewenst zelf een verzekering voor dit risico af te sluiten.
  3. De opdrachtgever is gehouden er voor zorg te dragen, dat er voorafgaande aan de verstrekking aan de leverancier van toeleveringen, een duplicaat van deze zaken wordt gemaakt. De opdrachtgever dient deze onder zich te houden voor het geval de afgegeven zaken tijdens de bewaring door de leverancier worden verloren of wegens beschadiging onbruikbaar worden. In dat geval dient de opdrachtgever de leverancier op verzoek tegen vergoeding van materiaalkosten een nieuw exemplaar te verstrekken.
  4. De opdrachtgever verleent de leverancier pandrecht op alle zaken die in het kader van de nakoming van de overeenkomst met de leverancier door hem in de macht van de leverancier worden gebracht, zulks tot meerdere zekerheid van al hetgeen de opdrachtgever in welke hoedanigheid en uit welke hoofde ook aan de leverancier verschuldigd mocht zijn, niet opeisbare en voorwaardelijke schulden daaronder mede begrepen.

Artikel 18: Door de opdrachtgever aangeleverde materialen en producten

  1. Indien de opdrachtgever met de leverancier is overeengekomen, dat de opdrachtgever materiaal of producten ter bedrukking of ter verwerking zal aanleveren, dient hij voor deze aanlevering zorg te dragen op een ten behoeve van een normale planmatige productie als tijdig en deugdelijk te beschouwen wijze. De opdrachtgever zal hiertoe instructies van de leverancier vragen.
  2. De opdrachtgever is gehouden naast het voor de overeengekomen prestatie benodigde materiaal of de daarvoor benodigde producten, tevens een voor de desbetreffende bewerking redelijke hoeveelheid voor proeven, inschiet e.d. te leveren. De opdrachtgever zal hiertoe de opgave van de leverancier vragen. De opdrachtgever staat er voor in, dat de leverancier een voldoende hoeveelheid zal ontvangen. De bevestiging van ontvangst van het materiaal of de producten door de leverancier houdt niet in de erkenning dat een voldoende of de op de vervoersdocumenten vermelde hoeveelheid is ontvangen.
  3. De leverancier is niet gehouden de van de opdrachtgever ontvangen zaken voorafgaande aan de bedrukking of de bewerking, op de geschiktheid hiertoe te onderzoeken.
  4. De leverancier is niet aansprakelijk voor het te kort schieten in de nakoming van de overeenkomst als dat zijn oorzaak vindt in buitengewone of in redelijkheid voor de leverancier onvoorzienbare verwerkingsmoeilijkheden voortvloeiend uit de aard van de door de opdrachtgever aangeleverde materialen of producten en evenmin als dat een gevolg is van afwijkingen tussen het aanvankelijk aan de leverancier getoonde monster en het later door de opdrachtgever voor de oplage aangeleverde materiaal of producten.
  5. De leverancier staat niet in voor eigenschappen als houdbaarheid, hechting, glans, kleur, licht- of kleurechtheid of slijtvastheid indien de opdrachtgever niet uiterlijk bij het aangaan van de overeenkomst opgave heeft gedaan van de eigenschappen en de aard van de door hem aangeleverde materialen of producten en niet deugdelijke informatie heeft verstrekt over de toegepaste voorbewerkingen en de toegepaste oppervlaktebewerkingen.
  6. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, kan de leverancier noch aansprakelijk worden gesteld voor het loslaten, kleven, smetten, veranderen van glans of kleur, noch voor het beschadigen van door hem van de opdrachtgever ontvangen en door hem te bedrukken of te bewerken materiaal en producten als deze een voorbewerking hebben ondergaan zoals door het aanbrengen van lak, vernis of anti-smetpoeder.
  7. De opdrachtgever is gehouden de leverancier op bijzondere moeilijkheden of gezondheidsrisico's tijdens de bedrukking of bewerking van de door hem aangeleverde materialen en producten te wijzen
  8. De leverancier is gerechtigd over de resten zoals snijafval etc. van het door de opdrachtgever aangeleverd materiaal en producten te beschikken als ware deze zijn eigendom. De opdrachtgever is op verzoek van de leverancier gehouden de ongebruikte materialen en producten alsmede de evenbedoelde resten bij de leverancier af te halen.

Artikel 19: Aanleverspecificaties voor drukwerk

  1. Door de opdrachtgever dient bij de aanlevering van toeleveringsmateriaal voor drukwerk de volgende specificaties in acht te worden genomen, tenzij schriftelijk anders tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer is overeengekomen: a. Aanlevering in een of meer van de volgende Mac/PC bestanden: JPG ( 300 DPI, certified ), PDF, TIFF / AI, waarbij de tekst dient te worden omgezet naar lettercontouren/outlines en de bestanden gecomprimeerd naar ZIP of SIT worden verzonden; b. 3 millimeter afloop aan alle zijden, waarbij GEEN kaders mogen worden gebruikt; Tekst moet 5 mm van de snijrand afstaan (8millimeter inclusief afloop); d. Alle fonts dienen te zijn omgezet naar lettercontouren; e. Bestanden dienen geen "overprint" te bevatten Deze zijn niet zichtbaar na de drukgang; f. Afbeeldingen in CMYK (eurostandard coated) met resolutie van 300 dpi; g. PDF bestanden dienen te zijn opgeslagen als PDFX1a (X-3 kan niet worden verwerkt); Bij het maken van PDF bestanden moeten de fonts 100 % ingesloten zijn en beeld- en lijncompressie dienen te zijn uitgezet (zie ook de werktekening op de in artikel 3 lid 1 van deze leveringsvoorwaarden vermelde website); i. De bestanden mogen GEEN kaders bevatten. Dit doordat het drukwerk in combinatie wordt gedrukt en hierbij kleine snij-afwijkingen kunnen ontstaan, die bij het gebruik van kaders duidelijker zichtbaar worden; j. Wanneer in een bestand toch kaders worden gebruikt, behoudt leverancier zich het recht voor deze bestanden niet te drukken. Indien de leverancier tot overgaat tot het drukken van deze bestanden, geschiedt dit voor eigen risico van opdrachtgever en aanvaardt leverancier geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen daarvan voor het geleverde drukwerk; k. Transparanties die worden gebruikt in documenten dienen samengevoegd te worden tot 1 laag of omgezet te worden naar een BITMAP. Bestanden mogen niet in lagen worden aangeleverd maar als 1 laag. In uw opmaakprogramma dient u uw bestand als pdf om te zetten naar pdf-x1a(2001).
  2. Transparanties, lagen en effecten die worden gebruikt in Adobe CS1, CS2 en CS3 worden nog niet goed ondersteunt door postscript printers, belichters of CTP´s. Om dit probleem deels te verhelpen dient u zich te houden aan de aangegeven richtlijnen.
  3. De leverancier heeft op de in artikel 3 lid 1 van deze leveringsvoorwaarden vermelde website bij al haar producten werktekeningen geplaatst die het gemakkelijker maken bestanden op te maken. Opdrachtgever wordt geadviseerd gebruik te maken van deze werktekeningen om problemen te voorkomen.

Artikel 20: Overmacht

  1. Tekortkomingen van de leverancier in de nakoming van de overeenkomst kunnen niet aan hem worden toegerekend, indien zij niet te wijten zijn aan zijn schuld, noch krachtens de wet, de overeenkomst of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komen.
  2. Tekortkomingen van de leverancier in de nakoming van de overeenkomst ten gevolge van bijvoorbeeld oorlog, mobilisatie, onlusten, overstroming, gesloten scheepvaart, andere stremmingen in het vervoer, stagnatie in, respectievelijk beperking of stopzetting van de levering door openbare nutsbedrijven, gebrek aan kolen, gas, aardolieproducten of andere middelen tot energieopwekking, brand, machinebreuk en andere ongevallen, stakingen, uitsluitingen, acties van vakbonden, uitvoerbeperkingen, andere maatregelen van overheidswege, niet-levering van noodzakelijke materialen en halffabrikaten door derden, opzet of grove schuld van hulppersonen en andere soortgelijke omstandigheden, worden aangemerkt als niet aan de leverancier toe te rekenen en geven de opdrachtgever geen recht tot ontbinding van de overeenkomst of tot schadevergoeding.

Artikel 21: Aansprakelijkheid

  1. Schade die de opdrachtgever lijdt en waarvoor leverancier aansprakelijk is, wordt aan opdrachtgever uitsluitend vergoed volgens onderstaande bepalingen, ongeacht de grond waarop de vordering tot schadevergoeding wordt gebaseerd.
  2. De aansprakelijkheid van de leverancier is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht exclusief omzetbelasting.
  3. De leverancier is niet aansprakelijk voor schade in de vorm van inkomsten-of winstderving, schade wegens stagnatie of vertraging in bedrijfsactiviteiten, schade wegens productieverlies, verlies van arbeidsuren en/of tevergeefs gemaakte arbeidskosten, meerkosten van inkoop bij derden, schade wegens gemiste besparingen, overeenkomsten of kortingen en boetes.
  4. De leverancier is voorts niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook die ontstaat doordat of nadat opdrachtgever de vervaardigde zaken en/of na aflevering producten in gebruik heeft genomen, heeft bewerkt of verwerkt, aan derden heeft geleverd, respectievelijk in gebruik heeft doen nemen, heeft doen bewerken of verwerken of aan derden heeft doen leveren.
  5. Indien geleverde handelsproducten niet worden gebruikt volgens instructie van fabrikant van het product dan is iedere aansprakelijkheid uitgesloten. De bewijslast hiervoor ligt bij de opdrachtgever. Eventuele ontstane directe- of indirecte schade bij gebruik is een zaak tussen Opdrachtgever en fabrikant van het geleverde handelsproduct zonder tussenkomst van Leverancier. Leverancier kan nimmer aansprakelijk worden gesteld.
  6. Het recht op vergoeding van schade vervalt indien daarop niet binnen 14 dagen nadat opdrachtgever met het ontstaan van de schade bekend is geworden, althans redelijkerwijs bekend kon zijn, schriftelijk door opdrachtgever beroep is gedaan.
  7. Indien de leverancier terzake van enige schade, waarvoor hij krachtens de overeenkomst met de opdrachtgever c.q. deze leveringsvoorwaarden niet aansprakelijk is, door een derde aansprakelijk wordt gesteld, zal de opdrachtgever hem terzake volledig vrijwaren en de leverancier alles vergoeden wat hij aan deze derde dient te voldoen.

Artikel 24: Schriftelijke mededelingen

  1. Daar waar deze leveringsvoorwaarden vereisen dat een mededeling schriftelijk plaatsvindt, is een digitale mededeling eveneens toereikend, met uitzondering van mededelingen per aangetekende of met ontvangstbevestiging verzonden brief dienen te worden gedaan.

Artikel 25: Geschillen; Forum- en rechtskeuze

  1. De geschillen die voorvloeien uit overeenkomsten tussen de leverancier en Opdrachtgever zullen -naar beoordeling en eigen inzicht van de Leverancier - bij uitsluiting aanhangig gemaakt worden bij de Rechtbank te Zwolle tenzij krachtens dwingend recht een andere instantie bevoegd is;
  2. Een geschil is aanwezig, wanneer één van partijen verklaart dat dit het geval is.

Artikel 26: Toepasselijk recht

  1. De overeenkomst tussen de leverancier en de opdrachtgever wordt beheerst door het Nederlandse recht.

 

Deelnemers & Ambassadeurs campagne

Drietech & Verhoef Ingenieursbureau B.V.
Deerns Nederland B.V.
Gezond naar Pensioen B.V.
ABR Groep BV
VBOI
Delta OHM GHM
Appbakkers
Alltherm
HOMIJ Technische Installaties
Ammanu Medical BV
PHI Factory
Solved
Franchimon ICM
DCBAdvies
Cirkelstad
Technikeur Inspectie BV
DWA
Croonwolter&dros B.V.
Vereniging van Waterbouwers
KWA Bedrijfsadviseurs BV
TCH-Projectsupport
Smart WorkPlace
O&O-fonds Waterbouw
DieSignLoods
TIBN Technisch Beheer en Onderhoud BV
TVVL
Breedweer Facilitaire Diensten
HC Groep BV
BIM Creators
bba binnenmilieu

Ja, wij doen ook mee!

Campagne materiaal

  •  - Campagne pakket L - inclusief logo vermelding

    Campagne pakket L - inclusief logo vermelding

    Nu voor € 75,00

    Bestel nu

  •  - Instructies voor handenwassen

    Instructies voor handenwassen

    Nu voor € 10,00

    Bestel nu

  •  - Campagne pakket L

    Campagne pakket L

    Nu voor € 65,00

    Bestel nu

  •  - Campagne pakket XL - inclusief logo vermelding

    Campagne pakket XL - inclusief logo vermelding

    Nu voor € 135,00

    Bestel nu

  •  - Campagne pakket XL

    Campagne pakket XL

    Nu voor € 115,00

    Bestel nu

  •  - Campagne pakket S

    Campagne pakket S

    Nu voor € 42,50

    Bestel nu

Terug naar boven